Normalnie klient wielu towarów by po prostu nie kupił. Jednak, jeśli sprzedawca umieści je odpowiednim miejscu na drodze klienta, jest duże prawdopodobieństwo, że się nimi zainteresuje. Zakupy wykonywane przez klienta zawsze zmierzają do kupienia pieczywa i bułek. Dlatego też tworzy się specjalne alejki, w których ustawia się towary drogie, o krótkim terminie ważności i takie, które ciężko się sprzedają. Klient zmierzając po chleb, natrafia na nie. Jest wielkie prawdopodobieństwo, że się nimi właśnie zainteresuje. Dzięki temu ich sprzedaż będzie się odbywała w dużo lepszy sposób, niż gdyby znajdowały się w innym miejscu. Warto wiec na taką sytuacje zwracać uwagę, żeby potem nie okazało się, że idąc jedynie po sklep, nasze zakupy zwiększyły się do kilku innych rzeczy, których tak naprawdę byśmy normalnie nie kupili bo nie są nam w żaden sposób potrzebne. Jak widać chwyty stosowane przez sprzedawców mogą być naprawdę bardzo skuteczne. Warto mieć świadomość ich występowania. Można będzie się przed nimi bronić.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Ubrania i stroje
    Odzież stanowi taka kategorię przedmiotów użytkowych, których przydatność schodzi często na plan dalszy w stosunku do estetyki i po prostu chęci posiadania. Kupowanie ubrań stanowi dla wielu osób (i nie …
  • Bałaganiarze niemile widziani
    Bardzo modne ostatnio jest minimalistyczne podejście do kwestii wyposażenia wnętrz. Im mniej mebli znajduje się w pomieszczeniu, ale są one odpowiednio dobrane tym lepiej, bowiem nie zagracają domu a jednocześnie …
  • Państwo ogranicza szkodliwe zakupy odgórnie
    Czy wiesz, że państwo wpływa na rynek dóbr i usług ograniczając drastycznie te obszary, które są szkodliwe dla zdrowia lub nawet życia? Wystarczy podać tutaj przykład papierosów, aby zrozumieć, że …