Podczas dokonywania codziennych zakupów, jeśli oczywiście nie są dokonywane za pośrednictwem Internetu, mamy zawsze kontakt z osoba znajdującą się po drugiej stronie lady, jeśli chodzi o sklepy tradycyjne, albo osoby zasiadające za kasa – jeśli dokonujemy zakupów w supermarkecie. Od tej relacji, jaka zachodzi pomiędzy osoba kupującą, a więc klientem sklepu, a osobą sprzedająca towar, zależy bardzo wiele – jest to istotne zwłaszcza w sytuacji, kiedy nie jest to supermarket. Niektórzy pamiętają czasy PRL-u, kiedy nie warto było liczyć na drobną nawet uprzejmość sprzedawców, na ten temat powstało nawet wiele dowcipów – obecnie jednak ten obraz wiecznie zachmurzonej ekspedientki zmienił się mocno. Właściciele sklepów różnego rodzaju starają się bardzo, by tak dobierać sobie personel, by klient był powitany serdecznym uśmiechem i takim też uśmiechem był żegnany przy opuszczaniu danego obiektu handlowego. Dobra obsługa powoduje, że chcemy wracać do tych sklepów, czujemy się tam dobrze – nieuprzejma obsługa powoduje relacje odwrotną.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Przydomowa oczyszczalnia ścieków krakówPrzydomowa oczyszczalnia ścieków kraków
    Oczyszczalnia ścieków. Mieszkam na wsi. Niestety nie mu tu kanalizacji, większość domostw korzysta z własnego szamba. Obok mojego domu również było szambo, tylko że zaczęło przeciekać. Odór był na tyle …
  • Sprzedawca to trudny zawódSprzedawca to trudny zawód
    Prawdę mówiąc bycie sprzedawcą w świecie maksymalnej nieufności do drugiego człowieka to niesamowicie wręcz trudne zadanie. Kto zatem nadaje się do wykonywania tego zawodu i co trzeba wiedzieć, aby się …
  • Sklepy internetowe w praktyceSklepy internetowe w praktyce
    Oczywiście bez żadnych wątpliwości można stwierdzić dzisiaj jedną bardzo ważną rzecz. Sklepy internetowe stały się absolutnym hitem wśród konsumentów i z każdym dniem ich udział w ogólnym rynku sprzedaży w …