Podczas dokonywania codziennych zakupów, jeśli oczywiście nie są dokonywane za pośrednictwem Internetu, mamy zawsze kontakt z osoba znajdującą się po drugiej stronie lady, jeśli chodzi o sklepy tradycyjne, albo osoby zasiadające za kasa – jeśli dokonujemy zakupów w supermarkecie. Od tej relacji, jaka zachodzi pomiędzy osoba kupującą, a więc klientem sklepu, a osobą sprzedająca towar, zależy bardzo wiele – jest to istotne zwłaszcza w sytuacji, kiedy nie jest to supermarket. Niektórzy pamiętają czasy PRL-u, kiedy nie warto było liczyć na drobną nawet uprzejmość sprzedawców, na ten temat powstało nawet wiele dowcipów – obecnie jednak ten obraz wiecznie zachmurzonej ekspedientki zmienił się mocno. Właściciele sklepów różnego rodzaju starają się bardzo, by tak dobierać sobie personel, by klient był powitany serdecznym uśmiechem i takim też uśmiechem był żegnany przy opuszczaniu danego obiektu handlowego. Dobra obsługa powoduje, że chcemy wracać do tych sklepów, czujemy się tam dobrze – nieuprzejma obsługa powoduje relacje odwrotną.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Kościół Końca ZakupówKościół Końca Zakupów
    Stany Zjednoczone to bardzo specyficzny kraj z nietypową ludnością. Z racji tego, że na ich terenie mieszka niezliczona liczba ludzi, panuje tam nietypowa różnorodność, którą ciężko znaleźć pod taką samą …
  • Zakupy jako sposób relaksacjiZakupy jako sposób relaksacji
    Współczesne społeczeństwo jest nadmiernie zestresowane. Spowodowane jest to ogromnym wpływem przełożonych, którzy wymagają od swoich pracowników więcej, niż jest w stanie wytrzymać ludzki organizm. Tym samym poszukujemy rozwiązań alternatywnych, które …
  • Kupno prezentu bliskiej osobieKupno prezentu bliskiej osobie
    Każdy z nas lubi dawać prezenty i lubi je otrzymywać. Jeśli kupujemy prezent bardzo bliskiej osobie to wówczas mamy sprawę ułatwioną, ponieważ wiemy co ona lubi i co na pewno …