Podczas dokonywania codziennych zakupów, jeśli oczywiście nie są dokonywane za pośrednictwem Internetu, mamy zawsze kontakt z osoba znajdującą się po drugiej stronie lady, jeśli chodzi o sklepy tradycyjne, albo osoby zasiadające za kasa – jeśli dokonujemy zakupów w supermarkecie. Od tej relacji, jaka zachodzi pomiędzy osoba kupującą, a więc klientem sklepu, a osobą sprzedająca towar, zależy bardzo wiele – jest to istotne zwłaszcza w sytuacji, kiedy nie jest to supermarket. Niektórzy pamiętają czasy PRL-u, kiedy nie warto było liczyć na drobną nawet uprzejmość sprzedawców, na ten temat powstało nawet wiele dowcipów – obecnie jednak ten obraz wiecznie zachmurzonej ekspedientki zmienił się mocno. Właściciele sklepów różnego rodzaju starają się bardzo, by tak dobierać sobie personel, by klient był powitany serdecznym uśmiechem i takim też uśmiechem był żegnany przy opuszczaniu danego obiektu handlowego. Dobra obsługa powoduje, że chcemy wracać do tych sklepów, czujemy się tam dobrze – nieuprzejma obsługa powoduje relacje odwrotną.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Przyjemność
    Wyjdźmy jednak naprzeciw temu niebezpiecznemu zjawisku. W rzeczywistości nie chcielibyśmy, żeby nasze święta były wyłącznie okresem robienia zakupów. Zapomnielibyśmy szybko, po co je obchodzimy i jaka była przyczyna ich powstania. …
  • Zakupy i małżeństwo
    Wiele par małżeńskich uważa, że wspólne robienie zakupów, to nie tylko przyjemność i atrakcja, ale w pewien sposób obowiązek przyczyniający się do scementowania związku i wzrostu wzajemnego zrozumienia. Jednak czasem …
  • Kościół Końca Zakupów
    Stany Zjednoczone to bardzo specyficzny kraj z nietypową ludnością. Z racji tego, że na ich terenie mieszka niezliczona liczba ludzi, panuje tam nietypowa różnorodność, którą ciężko znaleźć pod taką samą …