Podczas dokonywania codziennych zakupów, jeśli oczywiście nie są dokonywane za pośrednictwem Internetu, mamy zawsze kontakt z osoba znajdującą się po drugiej stronie lady, jeśli chodzi o sklepy tradycyjne, albo osoby zasiadające za kasa – jeśli dokonujemy zakupów w supermarkecie. Od tej relacji, jaka zachodzi pomiędzy osoba kupującą, a więc klientem sklepu, a osobą sprzedająca towar, zależy bardzo wiele – jest to istotne zwłaszcza w sytuacji, kiedy nie jest to supermarket. Niektórzy pamiętają czasy PRL-u, kiedy nie warto było liczyć na drobną nawet uprzejmość sprzedawców, na ten temat powstało nawet wiele dowcipów – obecnie jednak ten obraz wiecznie zachmurzonej ekspedientki zmienił się mocno. Właściciele sklepów różnego rodzaju starają się bardzo, by tak dobierać sobie personel, by klient był powitany serdecznym uśmiechem i takim też uśmiechem był żegnany przy opuszczaniu danego obiektu handlowego. Dobra obsługa powoduje, że chcemy wracać do tych sklepów, czujemy się tam dobrze – nieuprzejma obsługa powoduje relacje odwrotną.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • PułapkaPułapka
    Mówiąc, że klient powinien bać się o własną skórę mamy na myśli między innymi to, że klient w dzisiejszych czasach bardzo łatwo wpada w pułapkę zakupów. Media, reklamodawcy i twórcy …
  • Zakupy są niezwykłą przyjemnością, która jednak może uzależniaćZakupy są niezwykłą przyjemnością, która jednak może uzależniać
    W dzisiejszym świecie zakupy mogą być naprawdę bardzo przyjemne. W wielkich miastach potworzono nowe centra handlowe, które mieszczą pod swoim dachem bardzo wiele sklepów oferujących nam piękne towary. Bardzo wielu …
  • Czy zakupoholizm to prawda?Czy zakupoholizm to prawda?
    W związku z coraz większą liczbą istniejących już i wciąż powstających sklepów, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych, coraz więcej osób nie potrafi powstrzymać swoich zapędów i kupuje więcej, niż jest …