Podczas dokonywania codziennych zakupów, jeśli oczywiście nie są dokonywane za pośrednictwem Internetu, mamy zawsze kontakt z osoba znajdującą się po drugiej stronie lady, jeśli chodzi o sklepy tradycyjne, albo osoby zasiadające za kasa – jeśli dokonujemy zakupów w supermarkecie. Od tej relacji, jaka zachodzi pomiędzy osoba kupującą, a więc klientem sklepu, a osobą sprzedająca towar, zależy bardzo wiele – jest to istotne zwłaszcza w sytuacji, kiedy nie jest to supermarket. Niektórzy pamiętają czasy PRL-u, kiedy nie warto było liczyć na drobną nawet uprzejmość sprzedawców, na ten temat powstało nawet wiele dowcipów – obecnie jednak ten obraz wiecznie zachmurzonej ekspedientki zmienił się mocno. Właściciele sklepów różnego rodzaju starają się bardzo, by tak dobierać sobie personel, by klient był powitany serdecznym uśmiechem i takim też uśmiechem był żegnany przy opuszczaniu danego obiektu handlowego. Dobra obsługa powoduje, że chcemy wracać do tych sklepów, czujemy się tam dobrze – nieuprzejma obsługa powoduje relacje odwrotną.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Doradca zakupowy często się przydaje
    Dokonywanie zakupów w naszych czasach może być często kwestią problematyczną, dlatego każdemu człowiekowi przydałby się doradca z prawdziwego zdarzenia. Ludzie sami chodząc na zakupy nie potrafią kontrolować z reguły swoich …
  • Zakupy zaopatrzeniowe w hurtowni
    Towary sprzedawane w małych sklepikach osiedlowych i te ogólno dostępne w większych sklepach, a także supermarketach są znacznie wyższe, niż w hurtowniach. Kupując towar w ogromnych ilościach możemy liczyć na …
  • Niedzielne hobby Polaków
    Już przyjęło się, że największym hobby Polaków są niedzielne zakupy. Zamiast wyjść z dzieckiem do parku, Polacy wolą chodzić po sklepach. Ale czy to jest złe zjawisko? Raczej nie. To …