Patrząc na współczesne sieci handlowe można dojść do wniosku, że te najmocniejsze na rynku marki, doskonale rozpoznawalne przez konsumentów, nie wymagają dalszego wzmacniania. Jednocześnie pamiętać trzeba o tym, że sklepy oferujące zakupy w postaci tak masowej jak hipermarkety z jednej strony mają własną określoną markę, znaną często na całym globie, a z drugiej strony same nie produkują sprzedawanych produktów. Dlatego klienci idący na zakupy myśląc o marce sklepu widzą jednocześnie przed oczyma wyobraźni marki produktów znajdujących się na półkach owego sklepu. Z tego względu wybieranie wyłącznie drogich, ale wysokich jakościowo produktów może pozwolić na zbudowanie sobie pozycji, ale tylko wśród dobrze zarabiającej klienteli. Tak samo jak opieranie się na najtańszych produktach może zniechęcić zamożnego klienta, ale przyczynić się do przyciągnięcia całych mas konsumentów z pogranicza ubóstwa, co ostatecznie także przyczyni się do jakiegoś finansowego wzrostu. Nie da się jednak jednej marki oderwać od drugiej.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Promowanie własnej markiPromowanie własnej marki
    Patrząc na współczesne sieci handlowe można dojść do wniosku, że te najmocniejsze na rynku marki, doskonale rozpoznawalne przez konsumentów, nie wymagają dalszego wzmacniania. Jednocześnie pamiętać trzeba o tym, że sklepy …
  • Wyższość centów handlowych nad supermarketamiWyższość centów handlowych nad supermarketami
    Na początku lat dziewięćdziesiątych Polacy masowo ruszyli na zakupy do pierwszych dyskontów i supermarketów, jakie wtedy powstawały – było to dla naszych rodaków zaskoczenie, że można kupić tak wiele towarów …
  • Towarzysz chorej osobyTowarzysz chorej osoby
    Osoba cierpiąca na zakupoholizm, powinna mieć ograniczone wyjście do sklepu. Najlepiej, aby za każdym razem towarzyszyła jej osoba, która będzie kontrolowała to jak są wykonywane przez nią zakupy. Dzięki temu …