Patrząc na współczesne sieci handlowe można dojść do wniosku, że te najmocniejsze na rynku marki, doskonale rozpoznawalne przez konsumentów, nie wymagają dalszego wzmacniania. Jednocześnie pamiętać trzeba o tym, że sklepy oferujące zakupy w postaci tak masowej jak hipermarkety z jednej strony mają własną określoną markę, znaną często na całym globie, a z drugiej strony same nie produkują sprzedawanych produktów. Dlatego klienci idący na zakupy myśląc o marce sklepu widzą jednocześnie przed oczyma wyobraźni marki produktów znajdujących się na półkach owego sklepu. Z tego względu wybieranie wyłącznie drogich, ale wysokich jakościowo produktów może pozwolić na zbudowanie sobie pozycji, ale tylko wśród dobrze zarabiającej klienteli. Tak samo jak opieranie się na najtańszych produktach może zniechęcić zamożnego klienta, ale przyczynić się do przyciągnięcia całych mas konsumentów z pogranicza ubóstwa, co ostatecznie także przyczyni się do jakiegoś finansowego wzrostu. Nie da się jednak jednej marki oderwać od drugiej.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Kobiece szczęście płynące z zakupówKobiece szczęście płynące z zakupów
    Mówi się, że pieniądze szczęścia nie dają. Same w sobie na pewno nie. Jednakże kobiety doskonale znają dopisek dodawany do tego powiedzenia, który mówi wyraźnie, że zakupy to już potrafią …
  • Atmosfera najważniejsza podczas zakupówAtmosfera najważniejsza podczas zakupów
    Nie bez podstawy uważa się, że najważniejsza podczas zakupów jest odpowiednia atmosfera. Zamierzamy wyjaśnić ci z jakiego powodu. Konsument i sprzedawca rywalizują w pewien sposób ze sobą o najlepsze warunki …
  • Zalety hipermarketówZalety hipermarketów
    Gdzie najlepiej kupować, aby nie przepłacić i kupić towar dobrej jakości? Właściwie każdy ma swoje sprawdzone miejsca – hipermarkety, bazary albo osiedlowe sklepiki. Niektórzy zwykle kupują w delikatesach, ale robienie …