Patrząc na współczesne sieci handlowe można dojść do wniosku, że te najmocniejsze na rynku marki, doskonale rozpoznawalne przez konsumentów, nie wymagają dalszego wzmacniania. Jednocześnie pamiętać trzeba o tym, że sklepy oferujące zakupy w postaci tak masowej jak hipermarkety z jednej strony mają własną określoną markę, znaną często na całym globie, a z drugiej strony same nie produkują sprzedawanych produktów. Dlatego klienci idący na zakupy myśląc o marce sklepu widzą jednocześnie przed oczyma wyobraźni marki produktów znajdujących się na półkach owego sklepu. Z tego względu wybieranie wyłącznie drogich, ale wysokich jakościowo produktów może pozwolić na zbudowanie sobie pozycji, ale tylko wśród dobrze zarabiającej klienteli. Tak samo jak opieranie się na najtańszych produktach może zniechęcić zamożnego klienta, ale przyczynić się do przyciągnięcia całych mas konsumentów z pogranicza ubóstwa, co ostatecznie także przyczyni się do jakiegoś finansowego wzrostu. Nie da się jednak jednej marki oderwać od drugiej.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Dom i ogródDom i ogród
    Zastanawiać może zjawisko nie malejącej popularności marketów handlujących materiałami do urządzania wnętrz i ogrodów. Zawsze najtrudniej jest znaleźć miejsce parkingowe przy takich właśnie sklepach. Mimo ciągłego narzekania na kryzys, niskie …
  • Sklep w WarszawieSklep w Warszawie
    Co tydzień otwiera się nowy sklep w Warszawie. Przedsiębiorczość Polaków była i jest na wysokim poziomie. Mimo niestabilnego prawa podatkowego, dosyć chętnie zakładamy własną działalność gospodarczą i zaczynamy pracę na …
  • Zakupy na wakacjachZakupy na wakacjach
    Wyjeżdżając w nieznane często kupujemy wiele niepotrzebnych rzeczy. Niejednokrotnie potem stawiamy je w kąt i leżą, a więc niepotrzebnie wydaliśmy na nie pieniądze. Jednakże po co ludzie kupują wszelkie pamiątki …