Patrząc na współczesne sieci handlowe można dojść do wniosku, że te najmocniejsze na rynku marki, doskonale rozpoznawalne przez konsumentów, nie wymagają dalszego wzmacniania. Jednocześnie pamiętać trzeba o tym, że sklepy oferujące zakupy w postaci tak masowej jak hipermarkety z jednej strony mają własną określoną markę, znaną często na całym globie, a z drugiej strony same nie produkują sprzedawanych produktów. Dlatego klienci idący na zakupy myśląc o marce sklepu widzą jednocześnie przed oczyma wyobraźni marki produktów znajdujących się na półkach owego sklepu. Z tego względu wybieranie wyłącznie drogich, ale wysokich jakościowo produktów może pozwolić na zbudowanie sobie pozycji, ale tylko wśród dobrze zarabiającej klienteli. Tak samo jak opieranie się na najtańszych produktach może zniechęcić zamożnego klienta, ale przyczynić się do przyciągnięcia całych mas konsumentów z pogranicza ubóstwa, co ostatecznie także przyczyni się do jakiegoś finansowego wzrostu. Nie da się jednak jednej marki oderwać od drugiej.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Handel i rękodziełoHandel i rękodzieło
    W naszej rzeczywistości powstają i rozwijają się zjawiska społeczne chyba nie całkiem zdefiniowane i rozpoznane. Jednym z nich jest wzrastające zainteresowanie rękodziełem. Po okresie fascynacji bogactwem oferty gotowych produktów, pojawiła …
  • OczywistośćOczywistość
    Jednak nie dla każdego jest to takie oczywiste. Ktoś, kto od lat zajmuje się domem, musi płacić rachunki, kupować jedzenie, środki chemiczne, ubrania dla wszystkich członków rodziny czy inne niezbędne …
  • Niedzielne hobby PolakówNiedzielne hobby Polaków
    Już przyjęło się, że największym hobby Polaków są niedzielne zakupy. Zamiast wyjść z dzieckiem do parku, Polacy wolą chodzić po sklepach. Ale czy to jest złe zjawisko? Raczej nie. To …