Nie jeden raz ze zniecierpliwieniem oglądamy reklamy, które zostały wyemitowane w najbardziej emocjonującym momencie filmu. Lub podczas audycji radiowej. Ewentualnie zniecierpliwieni przewracamy strony gazety pomijając wielkoformatowe reklamy na co drugiej stronie. Aż w końcu, już naprawdę zdenerwowani, zamykamy kolejne nachalne okienka wyskakujące podczas przeglądania kolejnych stron internetowych. Nawet jeśli wydaje nam się, że reklamy nie mają na nas wpływu i skrupulatnie je zamykamy, niestety i tak wpływają one na nasze pragnienia i chęci posiadania kolejnych przedmiotów czy kupowania konkretnych marek. Siła reklamy jest tak silna, że oddziałuje na nas czy tego chcemy, czy nie. Specjalne prawa regulują sposób reklamowania i wywierania presji na konsumenta, swego czasu stosowane były nawet metody oddziaływania podprogowego, zostało ono jednak zakazane. Mimo to, to głównie reklamy regulują zawartość naszego koszyka z zakupami. Warto zatem krytycznie spojrzeć na swoje zakupy: kupowaliśmy my czy reklamy, które obejrzeliśmy.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Zakupy przez inne osobyZakupy przez inne osoby
    Niejednokrotnie kiedy sami nie możemy iść na zakupy, zmuszeni jesteśmy iść i poprosić swoich znajomych czy sąsiadów. Na pewno jest to trochę uporczywe dla nas, ze musimy się komuś prosić, …
  • PrzyjemnośćPrzyjemność
    Wyjdźmy jednak naprzeciw temu niebezpiecznemu zjawisku. W rzeczywistości nie chcielibyśmy, żeby nasze święta były wyłącznie okresem robienia zakupów. Zapomnielibyśmy szybko, po co je obchodzimy i jaka była przyczyna ich powstania. …
  • Dom i ogródDom i ogród
    Zastanawiać może zjawisko nie malejącej popularności marketów handlujących materiałami do urządzania wnętrz i ogrodów. Zawsze najtrudniej jest znaleźć miejsce parkingowe przy takich właśnie sklepach. Mimo ciągłego narzekania na kryzys, niskie …