Nie jeden raz ze zniecierpliwieniem oglądamy reklamy, które zostały wyemitowane w najbardziej emocjonującym momencie filmu. Lub podczas audycji radiowej. Ewentualnie zniecierpliwieni przewracamy strony gazety pomijając wielkoformatowe reklamy na co drugiej stronie. Aż w końcu, już naprawdę zdenerwowani, zamykamy kolejne nachalne okienka wyskakujące podczas przeglądania kolejnych stron internetowych. Nawet jeśli wydaje nam się, że reklamy nie mają na nas wpływu i skrupulatnie je zamykamy, niestety i tak wpływają one na nasze pragnienia i chęci posiadania kolejnych przedmiotów czy kupowania konkretnych marek. Siła reklamy jest tak silna, że oddziałuje na nas czy tego chcemy, czy nie. Specjalne prawa regulują sposób reklamowania i wywierania presji na konsumenta, swego czasu stosowane były nawet metody oddziaływania podprogowego, zostało ono jednak zakazane. Mimo to, to głównie reklamy regulują zawartość naszego koszyka z zakupami. Warto zatem krytycznie spojrzeć na swoje zakupy: kupowaliśmy my czy reklamy, które obejrzeliśmy.

Comments are closed.

Strony
Zobacz koniecznie
  • Jak kupić właściwy zegarek?Jak kupić właściwy zegarek?
    Znalezienie zegarka, który w odpowiedni sposób będzie pasował na rękę danej osoby, nie jest łatwą sprawą. Jednak, dzięki temu, że istnieje wiele sklepów, które oferują taki właśnie asortyment, na pewno …
  • Państwo ogranicza szkodliwe zakupy odgórniePaństwo ogranicza szkodliwe zakupy odgórnie
    Czy wiesz, że państwo wpływa na rynek dóbr i usług ograniczając drastycznie te obszary, które są szkodliwe dla zdrowia lub nawet życia? Wystarczy podać tutaj przykład papierosów, aby zrozumieć, że …
  • Kto korzysta na robieniu zakupówKto korzysta na robieniu zakupów
    Na robieniu zakupów korzysta wiele grup społecznych, a także ogólnie gospodarka kraju. Należy mieć na uwadze to, że tyle ile wydamy w sklepach, tyle dostaniemy w zamian. Trudne do zrozumienia …